Ébredő természet túra

Vetélkedős gyalogtúra

A Mátra alja csodálatos dombjai közé Rózsaszentmártonba csábítalak benneteket, s mindazokat, akik szeretik a szép tájat, a friss levegőt és a természetet. Ragyogó alkalom ez iskolás csoportok, baráti társaságok, családok részére, hogy megmérkőzzenek egymással.
A Hérics Természetjáró és Turisztikai SE 17. alkalommal rendezi meg ezt a túrát, melynek fő célja, hogy kicsit játékosan minél többet tudjunk meg a minket körül ölelő természetről, s mindezt a szabadban sajátítsuk el.

A túra 15 km-es útvonalán (480m szint k.) 5 állomáspont működik ezeken növényekkel, álatokkal, kőzetekkel, kapcsolatos kérdések és ügyességi feladatok várják a csapatokat. Segédanyag (határozók, stb.) használata tilos! De fogalmazhatnék úgy is, hogy felesleges, mert tesztszerű kérdések lesznek (a b c... válaszlehetőség) és ezeket pár perc alatt nem lehet kikeresni a határozóból. Ráadásul ezek a határozók, jó sok helyet foglalnak a hátizsákban.

Ideje: 2010.03.27.
Rajt-cél: Rózsaszentmárton Művelődési ház
Nevezni: 7.00-9.30-ig folyamatosan
1-4 fős csapatok nevezhetnek.
Kategóriák: ált.isk. alsó-, felső tagozat, ifjúsági, felnőtt
Nevezési díj: 500 Ft/fő

A résztvevők kitűzőt, emléklapot, csokit, üdítőt kapnak. Az 1.-2.-3. helyezettek oklevelet, érmet, meglepetés ajándékot a legügyesebbek serleget vihetnek haza.
Rózsaszentmárton megközelíthető Hatvanból, Gyöngyösről, Selypről buszjáratokkal.
Szállás lehetőség csak előzetes helyfoglalással a Rózsa Erdei Iskola és Turistaszállón.

érdeklődni: Tóth István tel: 06/20-968-57-91

Ha a túra elnyerte tetszésedet és ennél többre vagy kíváncsi, akkor keress a következő elérhetőségeinken:

Rózsa Attila: 06/30-446-30-10 Molnár Zsolt: 06/70-311-23-85 E-mail: httse@freemail.hu

. Kérjük a 10 főnél nagyobb csoportok részvételi szándékukat március 28-ig jelezzék!

Hérics TTSE vezetősége

Az útvonal leírásaA Művelődési háztól a szalagozást követjük egészen a főútig. A főúton a P- jelzésen jobbra indulunk el, következő elágazásnál egyenesen áthaladunk a fő úton és a F+ jelzés vezet innentől utunkon. Miután a falu utolsó házát elhagyjuk balra fordulunk és emelkedőn érjük el az aszfaltos utat, amin jobbra fordulunk és továbbra is a F+ jelzést követjük. A tetőre felérve (csatlakozik a P+ jelzés és innentől ezen haladunk tovább). Az aszfaltos útról jobbra letérünk és a bozótos mellett, követjük a jelzéseket, nemsokára áttérünk az erdősáv másik oldalára, és kaptatón érünk el az első állomáspontra, a Somlyó tetejére. A Somlyó észak-keleti oldalán ereszkedünk le (Továbbra is a P+ jelzést követjük!), a meredek lejtő végén jobbra fordulunk, és már látjuk is következő állomáspontunkat a Ferenc tanyánál.A feladat megoldása után követjük a jelzést és a tanya egyik bejárata előtt jobbra megkerüljük a lekerített területeket. Majd a kerítés végén a földúton balra lefelé fordulunk. Az út jobboldalánál a fa táblánál jobbra betérünk az erdőbe. És a P+ jelzész követve találjuk meg a következő állomást .(Figyelem NEM KELL LETÉRNI A PO JELZÉSRE!!!)

a Széleskő felett. A feladat sikeres leküzdése után emelkedőn követjük a P+ jelzéseket, a kaptató végén balra fordulunk, és egyenesen érjük el a Hármashatár ellenőrző pontot. A feladat sikeres teljesítése után bozótos –bokros között követjük a jelzéseket, de most már a P- jelzést (egészen a célig).A pincesoron végig követjük a jelzéseket és a második pincesoron (a Nagy-völgyi) pincesoron találjuk meg az utolsó állomás pontunkat a polgármesteri hivatal pincéjénél. A kérdések megválaszolása után folytatjuk utunkat és a pincesor végén az elágazásnál jobbra fordulunk és a kaptatót megmásszuk és a végén balra fordununk és toronyiránt érünk vissza a faluba. A tamplomall szembenlévő kisutcában a szalagozást követve érjük el a célba.

Táv: 15km                              Szint: 480m

Kövessen minket facebookon is

• Naprakész információk
  • Eseményekr?l készült fotók
  • Induló programok

RÓZSA VENDÉGHÁZ

A falu központjába található a RÓZSA VENDÉGHÁZ  épülete. Kiváló helyszíne erdei iskola, ifjúsági és felnőtt csoportok „lélekpendítő" együttlétének, baráti találkozóknak, továbbképzéseknek, táboroknak.